| 
				    Administraţia  publică locală dintr-o societate modernă îşi doreşte să fie total diferită de  modelele birocratice sau clasice delegate de funcţionarea acestora. 
                     Alături  de celelalte servicii Publice locale de pe raza comunei noastre,  Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă  (S.V.S.U.) a căutat să se achite de sarcinile survenite cu apariţia noilor acte  normative, ca de altfel în toate domeniile vieţii sociale fiind nevoiţi să  se  alinieze noilor standarde odată cu  aderarea la U.E.  
                     Prima  modificare menţionată este nr. de telefon 112, telefonul situaţiilor de urgenţă  care include serviciile de: pompieri, salvare, poliţie, jandarmerie, apărare  civilă de pe tot parcursul ţării. 
                     Anulându-se  HG 60/1997 şi Legea 212/1997  s-a emis  ORDINUL M.A.I. 718/2005, care include „criteriile de performanţă privind  structura organizatorică şi dotarea S.V.S.U.”, de asemenea s-a emis Noul  Regulament de funcţionare a S.V.S.U., schimbându-se Regulamentul concursurilor  profesionale prin O.I.G. 1128/2005, pe baza căruia s-a participat la  concursurile Profesionale. Totodată a apărut şi HG 1579/2005 – privind  aprobarea Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare. 
				    Pe baza  Statutului personalului voluntar din serviciile de urgenţă voluntare s-au  întocmit „contracte de voluntariat” cu Consiliul Local în care sunt prevăzute  obligaţiile şi drepturile părţilor (Consiliul Local şi voluntarul). 
                     Serviciul  Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă din Budacu de Jos a căutat să-şi însuşească  cunoştinţele pe baza noilor acte normative începând cu cele mai importante şi  continuând cu metodologia de aplicare a lor. 
                     Activitatea  profesională are la bază elaborarea unui „Plan de măsuri”, emis de Instituţia  Prefectului în colaborare cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă  „Bistriţa” al Jud. Bistriţa-Năsăud, iar conform Planificării lunare care este  întocmită de Şeful de Serviciu şi aprobată de către Primar, care este  Preşedintele Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, se derulează toate  acţiunile. 
				    Membrii  S.V.S.U. au făcut controale la gospodăriile cetăţenilor prin sondaj şi au atras  atenţia în vederea respectării Normelor generale de P.S.I., acolo unde a fost  cazul. Voluntarii din cadrul S.V.S.U. au beneficiat de scutirea de la plata  taxei speciale de păşunat pentru un număr de 2 bovine şi 20 ovine. 
  În cursul  anului 2008 s-a intervenit de către SVSU la stingerea unor incendii sau  începuturi de incendiidin localităţile Simioneşti (unde au fost afectate un  număr de 2 gospodării) Buduş şi Monariu, la stingerea unor incendii ale  pajiştilor şi fâneţelor care ameninţau să afecteze şi pădurea, precum şi la  evacuarea apelor din beciuri, curţi sau fântâni ale cetăţenilor. 
   În cursul anului 2007 a fost angajată, prin concurs,  şef de serviciu pentru Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, o  persoană pe postul de referent, cu studii superioare de scurtă durată. 
				   |